Drømmen om et digitalisert Norge

Historien om ACOS er på mange måter historien om Conrad Hansen. 

Internett forandrer verden

Det hele startet på midten av 90-tallet. Internett gjør sin store innmarsj og skaper uendelige muligheter og nye behov. Conrad får en idé. 

Mens mange selskaper konsentrerte seg om å lage løsninger for privatpersoner, hadde Conrad en annen visjon: 

Det måtte da gå an å forenkle tunge arbeidsprosesser for offentlig forvaltning og private bedrifter? Og hvordan kunne han bidra til bedre kommunikasjonen mellom organisasjoner, kunder og innbyggere? 

Hadde du turt å satse både hus og bil på en god idé?

Det gjorde Conrad. Heldigvis!

I lite uthus utenfor Bergen blir drømmen virkelighet: Conrad etablerer ACOS. Med seg på reisen får han et knippe nøkkelpersoner som skal ta selskapet til nye høyder.

Men, i et marked preget av flere store og veletablerte aktører blir spørsmålet dette: Kan lille ACOS lykkes?


Hard konkurranse

Conrad og ACOS møter tøff konkurranse fra større og mer rutinerte selskaper, og det må kjempes hardt for tilværelsen. Med ny teknologi og utallige arbeidstimer, utvikler ACOS fagsystemer som dekker alle krav og behov hos kundene. 

Likevel er det ikke nok. Til tross for at kundene liker dette innovative ACOS, velger de fleste likevel tryggheten ved å kjøpe fra de større leverandørene.

Men, Conrad gir ikke opp!

Han har troen, og vet at ACOS har unike løsninger som skiller seg ut i markedet. Og stadig flere ser hva ACOS-kundene oppnår: Små organisasjoner kan plutselig tilby døgnåpne selvbetjeningsløsninger, som er fullintegrert med saksbehandlingssystemet deres. Dette er det ingen andre på markedet som kan tilby. 

De gode referansene kommer på løpende bånd, og den positive omtalen gjør seg gjeldende stadig oftere. 2000-tallet ringer inn, og ACOS vokser raskere enn noen gang. Plutselig er ikke lille ACOS så liten lenger. 

Avisoverskrift: "Lille Acos ikke så liten lengre" - Klikk for stort bilde
Avisutklipp med tittelen: Data-askeladd med god timing - Klikk for stort bilde

Snipp, snapp, snute?

Conrad har nå på mange måter realisert sin drøm, og kan lene seg godt tilbake i gyngestolen. Fra å være en liten, ukjent nykommer, har ACOS vokst til å bli et av Norges ledende IT-selskaper – med kunder over hele landet, både i offentlig og privat sektor. 

ACOS vokser fremdeles. Det gjør også kundegruppen, og det ansettes stadig nye talenter for å hjelpe kundene på sin digitaliseringsreise. Men en ting forblir det samme:

Målet om å la kundene bli mer selvbetjente, spare tid, få bedre kontroll, yte utmerket service og kommunisere mer effektivt med sine brukere og innbyggere.

Det sies at bedrifter aldri må slutte å se fremover. I ekte Conrad-ånd jobber vi i ACOS hver dag for det vi tror på. Visjonen og målene for videreutviklingen av våre produkter lever videre blant de ansatte – til det beste for både kunder og samfunnet. 

Historien om Conrad slutter altså ikke her. Heldigvis!